مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 12:202023-11-29پزشكي

روند بیماری فشارخون بالا و دیابت در زبرخان رو به افزایش است 


مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان گفت: بیماری فشارخون بالا و دیابت در جامعه رشد داشته و این روند همچنان رو به افزایش است.

  - ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان گفت: بیماری فشارخون بالا و دیابت در جامعه رشد داشته و این روند همچنان رو به افزایش است.

  حامد سلیمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: علیرغم اینکه باید مراقب فشارخون بالا و دیابت بود اما تاکنون فقط 4 درصد از شهروندان واجد شرایط در پویش ملی فشارخون بالا و دیابت زبرخان شرکت کرده اند.

وی در همین خصوص از شرکت بیش از 2000 نفر در پویش ملی فشارخون بالا و دیابت در شهرستان زبرخان خبر داد و افزود: از ابتدای این طرح، بالغ بر 49 هزار نفر واجد شرایط شرکت در طرح پویش ملی فشارخون بالا و دیابت در شهرستان زبرخان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان اظهار کرد: پویش ملی کنترل فشارخون بالا و دیابت در شهرستان زبرخان از تاریخ 20 آبان ماه آغاز و تا 15 دی ماه ادامه دارد.

سلیمانی در خصوص آمار شرکت کنندگان در پویش ملی سلامت گفت: تعداد کل شرکت کنندگان در پویش سلامت از 20 آبان تا کنون بیش از 2000 نفر بوده که از این تعداد بیش از 150 نفر مشکوک به بیماری فشارخون بالا، 36 نفر بیمار مبتلا به فشارخون بالای جدید، 70 نفر افراد مشکوک و در معرض ابتلا به دیابت و 16 بیمار جدید دیابتی شناسایی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند بیماری فشارخون بالا و دیابت در زبرخان رو به افزایش است 

روند بیماری فشارخون بالا و دیابت در زبرخان رو به افزایش است